خدمات خوب، خدمات بهتر(با اصول مدیریت کیفیت در خانه‌های بهداشت آشنا شوید)

نوع مقاله : علمی آموزشی

نویسندگان

1 مدیر مرکز آموزش بهورزی دانشکده علوم پزشکی مراغه

2 مربی مرکز آموزش بهورزی دانشکده علوم پزشکی مراغه

10.22038/behv.2024.80900.2002

چکیده

ارتقای کیفیت برای ارایه دهندگان خدمات از جمله بهورزان مستقر در خانه های بهداشت به معنی ارایه بهترین و قابل دسترس ترین خدمات به بیماران و مراجعه کنندگان است. برای مراجعه کننده، کیفیت به این معناست که خدمات مناسب را در زمان و مکانی که مورد نیاز وی است، به نحوی که از عهده هزینه آن برآید، توسط کسی که انتخاب می کند، در سریع ترین زمان ممکن به دست آورد. پس ارایه خدمت با کیفیت مطلوب و مطابق استانداردهای حرفه ای حائز اهمیت بوده و درک مشترک از مفهوم کیفیت به سازمان کمک می کند تا بهتر بر تلاش های بهبود کیفیت تمرکز کند. از آنجایی که کیفیت ضعیف خدمات باعث هزینه های زیادتر و اعتماد کمتر به سیستم بهداشتی می شود، با انجام ارزشیابی کیفیت خدمات در واحدهای بهداشتی می توان در مواردی مشکلات و نواقص را بررسی و با تجزیه و تحلیل اطلاعات در جهت کاهش آن‌ها کوشید. 

کلیدواژه‌ها

موضوعات