ارتقای کیفیت برای ارایه دهندگان خدمات از جمله بهورزان مستقر در خانه های بهداشت به معنی ارایه بهترین و قابل دسترس ترین خدمات به بیماران و مراجعه کنندگان است. برای مراجعه کننده، کیفیت به این معناست که خدمات مناسب را در زمان و مکانی که مورد نیاز وی است، به نحوی که از عهده هزینه آن برآید، توسط کسی که انتخاب می کند، در سریع ترین زمان ممکن به دست آورد. پس ارایه خدمت با کیفیت مطلوب و مطابق استانداردهای حرفه ای حائز اهمیت بوده و درک مشترک از مفهوم کیفیت به سازمان کمک می کند تا بهتر بر تلاش های بهبود کیفیت تمرکز کند. از آنجایی که کیفیت ضعیف خدمات باعث هزینه های زیادتر و اعتماد کمتر به سیستم بهداشتی می شود، با انجام ارزشیابی کیفیت خدمات در واحدهای بهداشتی می توان در مواردی مشکلات و نواقص را بررسی و با تجزیه و تحلیل اطلاعات در جهت کاهش آنها کوشید.